האם יום ראשון ייהפך בקרוב ליום חופש ?

    ישראל פריי 3 Comment on האם יום ראשון ייהפך בקרוב ליום חופש ?
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת הבית היהודי חבר הכנסת ינון מגל הגיש הבוקר הצעת חוק על פיה יהפוך יום ראשון מיום עבודה ליום שבתון נוסף. על פי הצעת החוק שעות העבודה שיוחסרו ביום השבתון יושלמו במהלך השבוע ובימי שישי. מגל: "במדינה שמקדשת את השבת יש לקדם יום חופשי בו אף אזרח לא ירגיש שמגבילים את חירותו".

    על רקע הויכוח סביב קיום משחקי הכדורגל וניהול המסחר בשבת, הגיש הבוקר ח"כ מגל הצעת חוק על פיה יהפוך גם יום ראשון ליום שבתון, דבר שיאפשר שעות פנאי לכלל האוכלוסייה ושוויון בין שומרי השבת לבין אלו שאינם שומרים אותה.

    על פי הצעת החוק יושלמו שעות העבודה שייגרעו מהעובדים ביום ראשון על ידי הוספת חצי שעת עבודה בימים שני עד חמישי וחצי יום עבודה נוסף ביום שישי.תוספת השעות תמנע פגיעה בשוק העבודה ותבטיח שבוע עבודה מלא במשק תוך התאמה לשוקה העבודה הבינלאומי המודרני.

    מגל נימק את הצעתו: :"במדינה שמקדשת את השבת ומגביה תחבורה ציבורית ואירועי ספורט יש לקדם יום חופשי שבו אף אזרח לא ירגיש שמגבילים את חירותו."

    כתבינו מציין כי מדי תקופה, עולה ההצעה ע"י גורמים שונים, ועד כה לא קודמה, בעיקר בגלל המורכבות וההשפעה שלה על מבנה המשק, ובעבר גם נתקלה בהתנגדות האוצר. אחד האנשים שהיו מזוהים בעבר עם ההצעה היה חה"כ סילבן שלום מסיעת הליכוד.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נחיה‏ ‏ונראה
      …..ליום‏ ‏שכולו‏ ‏שבת

    2. 1

      איך נתכונן לשבת עם כזה שבוע עבודה עמוס?!